Watch teaser

NASCAR kreće u Europu:
7 zemalja, 26 utrka
Spremni?

 
Započnite
 


Ono što NASCAR Whelen Euro Series i General Tire čini idealnim partnerima mnogo je više od bogatog američkog nasljeđa koje dijele.

Guy Frobisher, viši projektni menadžer
 
Jerome Galpin (Euro NASCAR) i Guy Frobisher (General Tire) poziraju s gumom za NASCAR utrku nakon najavljene suradnje.

Jerome Galpin (Euro NASCAR) i Guy Frobisher (General Tire)

General Tire i Euro NASCAR:
Zajedno do cilja

Paljenje guma, škripa kotača na asfaltu, tamni tragovi na svakom zavoju: ovo je sirova estetika Daytone, rodnog mjesta NASCAR-a. Zaista je impresivno ono što NASCAR gume mogu izvesti na utrkama.

Zašto se ne suočiti s izazovom uz službenog partnera koji jednako utjelovljuje američku tradiciju – istovremeno težeći visokoj učinkovitosti i pouzdanosti?

Euro NASCAR započeo je šestogodišnju suradnju s tvrtkom General Tire da bi ispunio te zahtjeve. Iako je to neobično dugo vremensko radzoblje za suradnju u svijetu sportskih utrka motornih vozila, to pokazuje povjerenje koje Euro NASCAR polaže u General Tire. Zauzvrat, brend General Tire razvio je gumu za utrke koja će ispuniti visoka očekivanja 30 Euro NASCAR timova.

Posebno razvijene “NWES GT” gume već su prvim ispitivanjima dokazale svoju snagu. Na način karakterističan za NASCAR, svako vozilo ima jednaki komplet slick guma i guma za mokre uvjete dimenzija od 11,5/27,5 R15.

Naposljetku: Svako je mjesto moguće. Od Euro NASCAR staze do zavojitih cesta Europe.

 

Naše Euro NASCAR gume – od SAD-a do Europe

Guma za utrke koju je razvila tvrtka General Tire za Euro NASCAR.

General Tire guma za utrke razvijena za Euro NASCAR.

Pobjednici na svim stazama

NWES GT

  • Dimenzija: 11,5/27,5 R 15
  • Broj raspoloživih kompleta po vozaču: 20

Gume su posebno razvijene u Plymouthu u Indiani, u skladu sa zahtjevnim uvjetima NASCAR-a. Europske se gume razlikuju, s obzirom na to da su europske staze pretežito kružne, a ne klasično ovalne: gume moraju biti izdržljive pri prolazu kroz zavoje različitih kutova, a pritom se moraju prilagoditi različitim asfaltnim stazama. U obzir se moraju uzeti čak i vremenski uvjeti u različitim zemljama da bi NASCAR automobili uvijek bili sigurni na stazama.

Težina vozila i brzina se, uz sve poznate uvjete NASCAR utrke, kao što su vozne udaljenosti i vrijeme, također moraju uzeti u obzir.

Voljeli bismo vidjeti GT automobil u utrci jednog dana!

Guy Frobisher, viši projektni menadžer
 
Euro NASCAR automobil 2019. u bijeloj boji s prikazom svih sponzora na vidljivim mjestima.

Euro NASCAR automobil 2019.

Euro NASCAR automobil 2019.

  • NASCAR motor: V8 5,7 l. NWES, 400 KS, zakretni moment 55 m/kg
  • Prijenos: pogon na stražnje kotače, mjenjač s četiri stupnja prijenosa
  • Kočnice: Četveroklipne jednodijelne čeljusti, diskovi od 330 mm
  • Maksimalna brzina: 250 km/h
  • Težina: 1210 kg/2.650 lbs
  • Duljina: 5080 mm
  • Širina: 1950 mm
  • Međuosovinski razmak kotača: 2740 mm
  • Sigurnost: Cjevasta šasija i oprema certificirane prema FIA certifikatu
  • Jednakost: automobil jednak za svakog vozača, dijelovi jednaki na svakom automobilu; glavne komponente zabrtvljene, kompozitno tijelo izrađeno od stakloplastike

Automobil brenda General Tire (vidjeti sliku) dobro prikazuje koliko spektakularno Euro NASCAR automobil može izgledati na stazi – iako ga General Tire još ne namjerava postaviti na startnu liniju. Ovaj automobil ponosno predstavlja suradnju između tvrtke General Tire i serije NASCAR Whelen Euro Series, a redovito će biti na izložbama i promocijskim događajima kao što je “Autosport International”. Naravno, automobili se ne mogu utrkivati bez odobrenog broja, a General Tire automobilu dodijeljen je broj 61 s razlogom; dosjetljivo stiliziran, broj 61 vizualno je sličan inicijalima brenda “GT”.

0
Najveća g-sila kojoj su gume izložene tijekom utrke.
0
Prosječna količina kompleta guma korištenih u sezoni
 

NASCAR 2019. godine: Svako je mjesto moguće u Europi

Kada pomislite na NASCAR utrke, pred očima vam se stvara američka slika: mirisi ulja i goriva, uzbudljivo natjecanje pod jednakim uvjetima.

Serija NASCAR Whelen Euro Series europskoj publici omogućuje doživljavanje takvih emocija i uzbuđenja: 26 utrka u 7 zemalja tijekom 7 vikenda. Ipak, pravi izazov predstavljaju europske staze. Njih čini kombinacija različitih staza poznatih iz drugih sportskih utrka motornih vozila, a uključuju i klasičnu NASCAR ovalnu stazu. Natjecanje u Europi zahtijeva potpuno drukčije vještine vozača i vozila.

Top-down view of the busy pit at the Valencia circuit.

Prikaz s vrha na prometnu kružnu stazu u Valenciji.

NASCAR @ Circuit Ricardo Tormo, Valencija, Španjolska

Od 13. do 14. travnja 2019.

Staza Circuit Ricardo Tormo prvi je put otvorena 1999. godine što ju u usporedbi s drugima čini relativno novom. Klimatski uvjeti prilično su blagi zbog položaja u blizini istočne španjolske obale.

U Valenciji vozači Euro NASCAR-a kreću u smjeru suprotnom od kazaljke na satu te u duljini od 4005 km prelaze 9 lijevih i 5 desnih zavoja te najdulju ravnicu Euro NASCAR sezone. Prolazak zavoja nakon šikane, neposredno prije cilja, zahtijeva posebne vještine. Sve u svemu, vrlo dinamična i uzbudljiva staza.

Nekoliko automobila probija se kroz oštar zavoj u Franciacorti, 2017.

Borba za vodstvo u Franciacorti, 2017.
(slika Luca Casadei)

NASCAR @ Autodromo di Franciacorta, Castrezzato/Brescia, Italija

Od 11. do 12. svibnja 2019.

Talijanska kružna staza otvorena je 2008. godine pokraj Gardskog jezera i jedna je od najnovijih iz NASCAR Euro serije. Širina staze iznosi preko 12 m, duljina 2519 asfaltnih km, a 8 desnih i 5 lijevih zavoja prelazi se u smjeru kazaljke na satu. Vozači zavoje smatraju lako vidljivim i fluidnim.

Široki prikaz prepune staze Brands Hatch ubrzo nakon početka utrke.

Krenuli su!

NASCAR @ Brands Hatch, Fawkham, Engleska, Velika Britanija

Od 1. do 2. lipnja 2019.

Ova staza, udaljena oko 30 km jugoistočno od Londona, ima dugu tradiciju koja seže u četrdesete godine 19. stoljeća. Iako u početku može djelovati neupadljivo – ona ima svoju snagu: NASCAR staza u Velikoj Britaniji duljine 1929 km obuhvaća 4 desna i 2 lijeva zavoja u smjeru kazaljke na satu, a vozači ih smatraju zahtjevnim jer ih se može lako podcijeniti zbog velikih promjena brzina u zavojima.

Prikaz mirne staze Autodrom Most iz ptičje perspektive.

Autodrom Most

NASCAR @ Autodrom Most, Most, Češka

29. do 30. lipnja 2019.

Kombinacijom od 12 desnih i 9 lijevih zavoja, ova staza duljine 4212 km izrazito je zavojita i izazovna. Vozi se u smjeru kazaljke na satu i savršena je za NASCAR utrke: relativno ravna i brza, prva dionica duljine 792 m nastavlja se pravom vrtloglavom vožnjom koja zahtijeva dobre vozačke sposobnosti.

Posada, vozači i ostali čekaju pokraj startnog mjesta dok se startne pozicije popunjavaju.

Zatišje pred utrku

NASCAR @ Raceway Venray, Venray, Nizozemska

Od 13. do 14. srpnja 2019.

Staza znana još kao Circuit de Peel smatra se najbržom ovalnom stazom u Europi. Staza duga samo 800 m s četiri zavoja odgovara klasičnoj ovalnoj stazi od ½ milje s kojom su vozači NASCAR-a dobro upoznati. Vozi se suprotno od kazaljke na satu i donosi uzbudljiv spektakl s velikim brzinama i paralelnom vožnjom u maniri klasične NASCAR utrke.

Bird’s-eye view of a hairpin curve at the empty Hockenheimring

Zavoj Sachs na stazi Hockenheimring

NASCAR @ Hockenheimring, Hockenheim, Njemačka

Od 21. do 22. rujna 2019.

Tradicionalna i legendarna staza koja jamči dinamičnu utrku na svojih 3692 km duljine. Na brzim dionicama, uz uzbudljive mogućnosti pretjecanja, svaka se prilika mora iskoristiti i to je ono što u najvećoj mjeri stazu Hockenheim čini jednom od najbržih u seriji. Hockenheimring je drugi put domaćin polufinala za NASCAR Whelen Euro Series. Ova je utrka važna u borbi za naslov – nije ga moguće osvojiti prvim mjestom u polufinalu, a događaji iz povijesti već su dokazali da je moguće izgubiti priliku za naslov.

Pobjednik Elite 2 prvenstva u Zolderu sjedi na svom automobilu s navijačicama u pozadini.

Proslava pobjednika Elite 2 prvenstva u Zolderu

NASCAR @ Circuit Zolder, Zolder, Belgija

od 5. do 6. listopada 2019.

U Zolderu, stazi smještenoj južnoistočno od Antwerpena, vozači moraju savladati 6 desnih i 4 lijeva zavoja – uključujući 3 šikane. Poput mnogih drugih europskih staza, i ova ima bogatu i dugu povijest uključujući utrke Formule 1 u 70-im i 80-im. Utrka koja se odvija na 4011 km asfalta vozi se u smjeru kazaljke na satu i smatra se vrlo zahtjevnom zbog skokova i nepreglednih zavoja. Dok je prva dionica lagana za vožnju, drugi dio je težak i od talentiranih vozača NASCAR-a zahtijeva proračunate manevre kočenja.

Automobili prilaze startnom položaju dok se ljudi još uvijek okupljaju.

Priprema pozicija.


Nacionalna udruga za utrke trkaćih automobila – NASCAR –  tvrtka je koja odobrava i upravlja utrkama trkaćih automobila na globalnoj razini. Njezini početci datiraju u kasne četrdesete, a korijene vuče iz rodnog mjesta utrka američkih trkaćih automobila i spektakla Daytona 500, Daytone Beach na Floridi. Jaki američki korijeni karakteriziraju sve NASCAR utrke, a od sada obuhvaćaju i sponzoriranje tvrtke General Tire za seriju Whelen Euro Series.

Upravo je Daytona odigrala veliku ulogu u razvoju automobila za utrke kakve poznajemo danas. Za to je zaslužan osnivač NASCAR-a, William France stariji, koji je osmislio i realizirao stazu Daytona International Speedway.

Još jedna od glavnih osobina utrka: sami trkaći automobili. Automobili su razlog zašto se još uvijek nazivaju utrke trkaćih automobila. U ranim godinama samo su serijski automobili bili dopušteni na utrkama. Danas su NASCAR automobili namjenski izgrađeni trkaći automobili, s jakom vezom sa svojim serijskim ekvivalentom.

Sve natjecateljske momčadi NASCAR-a imaju jednake početne uvjete: Jednaki NWES motor, šasiju, mjenjač, težinu, sigurnosne značajke – i gume, u ovom slučaju General Tire sve do 2024. godine. Dostupna su tri kompleta karoserijskih izvedbi – svi jednaki u radnim značajkama: Chevrolet Camaro, Foed Mustang, Toyota Camry.


Stara fotografija prometne obalne dionice staze Daytona Beach tijekom NASCAR utrke sa starim vozilima.

Staza Daytona Beach

NASCAR ima svoje korijene u klasičnim utrkama trkaćih automobila koje su procvale tijekom razdoblja prohibicije (1922. – 1933.). Ono što je počelo na crnom tržištu s ciljem isporuke zabranjenog alkohola kupcima, sada već dugo vremena predstavlja uzbudljiv i zahtjevan sport. Dok su vozači za isporuku “modificirali“ svoja vozila da bi im povećali brzinu i kapacitet nosivosti, kasniji trkaći automobili bili su modificirani za međusobno utrkivanje na mjestima kao što je Daytona Beach na Floridi.


Neki događaji iz povijesti NASCAR-a:

  • Veljača 1948. godine: Bill France stariji pripaja NASCAR. Prva utrka odvija se na stazi Daytona Beach.
  • 19. lipnja 1949. godine: Prva utrka Strickly Stock (usporediva s današnjim Monster Energy NASCAR Cup Series) na trkalištu Charlotte Fairgrounds Speedway.
  • 22. veljače 1959. godine: Prva utrka Daytona 500.
  • 18. veljače 1979. godine: Prvi televizijski prijenos uživo NASCAR utrke Daytona 500 u SAD-u. Gledatelji su bili na rubu svojih sjedala kada je Richard Petty uspio preuzeti vodstvo u posljednjem krugu.
  • 6. kolovoza 1994. godine: Trkalište Indianapolis uvršteno je na listu staza NASCAR-a.
  • 2012. godina: NASCAR je službeno odobrio seriju prethodno nazvanu Racecar Euro-Series (sada se naziva Whelen Euro Series).
  • 25. listopada 2018. godine: Početak službenog partnerstva NASCAR Whelen Euro Series i tvrtke General Tire.
Logotip serije NASCAR Euro Whelen Series

Serija NASCAR Whelen Euro Series

NASCAR Whelen Euro Series započela je kao serija utrka automobila u organizaciji francuskog tima FJ 2009. godine. U to vrijeme bio je poznat pod imenom Racecar Series, a staze su uglavnom bile smještene u Francuskoj. Krajem 2010. godine, Međunarodna automobilistička federacija (FIA) proglasila je Racecar Euro-Series službeno prepoznatu međunarodnu seriju utrka, nakon čega je u 2011. godini povećan broj mjesta održavanja.

Godinu dana kasnije, osnivači Racecar Euro Series sklopili su ugovor s NASCAR-om. Euro Series je usvojila pravila NASCAR-a i postala službena serija koju je NASCAR odobrio. Preimenovanje u NASCAR Whelen Euro Series uslijedilo je 2013. godine.

Euro NASCAR starom kontinentu donosi specifičan duh i uzbudljivo natjecanje karakteristično za NASCAR, začinjen jedinstvenim europskim štihom.

Započnite
 

Novi ste u NASCAR-u? Često postavljana pitanja

Koja su pravila promijenjena u 2019. godini?

Sezona 2019. serije NASCAR Whelen Euro Series podliježe sljedećim promjenama:

  • Svaki vozač ima na raspolaganju najviše 20 slick guma za sve kvalifikacijske i NASCAR utrke. Gume koje se koriste za treninge te gume za mokre uvjete ne ulaze u ovo ograničenje.
  • Organizatorski tim FJ razvio je novi trosmjerni amortizer koji moraju koristiti sve ekipe.
  • Za bolju vidljivost razvijena je nova izvedba stražnjeg spojlera koji je izrađen od prozirnog polikarbonata i čelika.
  • Svi automobili moraju proći napredni sustav tehničkog pregleda za svaku utrku. Sustav pregleda poboljšan je uz podršku NASCAR R&D centra.
  • Trajanje prve Elite 2 kvalifikacijske utrke povećano je s 10 na 20 minuta. Trajanje Superpole kvalifikacijske utrke ostalo je nepromijenjeno u odnosu na prethodne Euro NASCAR utrke, kao i trajanje svih Elite 1 kvalifikacijskih utrka.
Kako izgleda NASCAR-ov sustav bodovanja?

Na kraju utrka NASCAR Whelen Europe Series u 2019., bodovi su dodijeljeni na sljedeći način:

  • Prvo mjesto: 40 bodova
  • Drugo mjesto: 35 bodova
  • 3. mjesto: 34 bodovas
  • 4. mjesto do posljednjeg: bodovi se umanjuju za jedan za svaki plasman

4 dodatna boda za vozača koji je osvojio najviše mjesta tijekom utrke.

U posljednje dvije utrke NASCAR Euro sezone, u tzv. doigravanju, bodovi za pobjednike udvostručeni su:

  • Prvo mjesto: 80 bodova
  • Drugo mjesto: 70 bodova
  • 3. mjesto: 68 bodova

8 dodatnih bodova za vozača koji je osvojio najviše mjesta tijekom utrke.

Što su NASCAR Elite 1 i Elite 2 prvenstva?

NASCAR Elite 1 prije svega je namijenjen vozačima sa zlatnim, brončanim i srebrnim medaljama:

  • Trofej Junior J. Sarran za vozače u dobi mlađoj od 25 godina
  • Trofej Challenger za amatere.

NASCAR Elite 2 prije svega je namijenjen vozačima s brončanim i srebrnim medaljama:

  • Trofej Legend za vozače u dobi od 40 ili više godina
  • Rookie kup
  • Kup za žene.
Što je NASCAR timsko prvenstvo?

Momčad s najvišim postignutim rezultatom u Elite 1 i Elite 2 prvenstvu bit će i timski prvak. 

Što je NASCAR kup nacija?

Kup nacija je dodatni oblik nagrađivanja od 2018. godine. Zemlje vozača s najvišim postignutim ukupnim rezultatom nagrađene su brončanim, srebrnim ili zlatnim medaljama tijekom svakog natjecateljskog vikenda.

Od 1915. godine
General Tire. Continentalov brend